lördag 25 februari 2023

Vad var det som hände???



Hur kunde det bli så? Skulle ju bara köra igenom nästa veckas vinyasa klass ... 

Ja, jag är smidig och på yogamattan stark i kroppen, har koll på muskler och vet vad som är möjligt och inte för mig (trodde jag).

Under den egna praktiken igår så var det fullt fokus på skulderblad och efter att ha arbetat i tunga helkroppsrotationer så drog det till? (Vad var det som hände???) Det gjorde ont och min annars så rörliga kropp arbetade i uppförsbacke. Att nypa ihop skulderbladen kändes, inte smärtsamt "rödljus läge"men obehagligt.

Vet av erfarenhet att rörelse är bra, det mjukar upp, fortsatte därför men lät kroppen bestämma hur djupt. Tänkte att det är nödvändigt att checka av, att utforska för att kunna konstatera exakt var "låsningen" satt sig så att undertecknad senare skulle kunna avgöra vad som vore bäst att göra.



Bad mannen om hjälp. Vi plockade fram den massageapparat jag fick i julklapp och invigde den, lät det stora runda munstycket för mjukdelar löpa mellan mina skulderblad. (Helt ärligt tyckte jag bättre om vår förra som hade infraröd värmefunktion och gick på djupet men ...) Skönt och ont på samma gång. Stretchade och bad därefter mannen smörja in tigerbalsam för ordentlig blodgenomströmning. 

Idag ska jag köra samma pass igen. Hur ska det gå? Det är med skräckblandad förtjusning undertecknad kliver på mattan. 



Wish me luck


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar