lördag 25 mars 2023

Dags för sommartid!???



Hur mycket vetskapen väl finns och förståelsen så drabbar bakslaget mig fullt ut. Snökaos. Varför? Ska detta vara nödvändigt? Om du frågar mig så räcker det.

Att vakna till vitklädd mark var kanske inte förvånande då det regnade hela fredagen och sen natten mot lördagen men om du som jag längtar efter vår, har fått försmak på både värme, lukter och en natur som förbereder sig då känns detta "fel".

Ja ja det är aprilvädret som checkar in i mars. Jag vet. Betyder inte att undertecknad gillar läget men vad jag tycker och vill har liksom ingenting med hur verkligheten visar sig. Precis just nu passar denna bild:



Bara att acceptera. Sopa och skotta. Dra av sig allt blött och tina upp samt mentalt förbereda sig på att det kan komma mer. Från vår till vinter (igen) ... usch. 

Minns en saga (Olles skidfärd av Elsa Beskow) om kung Bore och gumman Tö. Hon som sopade bort snön för att bjuda in våren och trolla bort vintern. Kungen blev då arg och jagade bort gumman. Sa till henne att hon var för tidig och ovälkommen. Just nu är gumman Tö verkligt efterlängtad, i alla fall hemma hos oss. Så om du hör mig kära gumma Tö: "Kom tillbaka!"







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar