söndag 26 mars 2023

Favoriter att vårda



Tror på återvinning, därför ägnade jag en del av söndagen åt att lappa och laga en trave favorit jeans. De som är nötta i grenen är svårast men går de under beteckningen snickarbyxor så vägrar jag slänga. Köpte faktiskt dessa Lee hängselbyxor second hand för många år sedan. En flickmodell och tillika storlek men eftersom undertecknad är förhållandevis "liten" så har de fungerat. Fullkomligt älskar dessa!



Sen har vi andra som är trasiga runt knät, också svårt då de lätt fortsätter att spricka varje gång jag böjer knät och sätter mig på huk. Vet att många går i håliga jeans, framför allt kring knäna men där är jag gammalmodig, gillar inte drag. Har ingen lust att bli nedkyld eller känna kall vind.

Halva högen hanns med och resten lyftes tillbaka in i tvättstugan för att förhoppningsvis få lite kärlek en annan dag.

Om DU återvinner, hur gör du det?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar