söndag 12 mars 2023

... tills dess att mannen sa att det räckte



I hela mitt liv har jag varit en periodare och det är inget att skämmas för. I mitt fall betyder det att undertecknad landar i det som för tillfället intresserar. Inte fastnar utan just landar för att det känns utvecklande, rofyllt och spännande.

Det har exempelvis kunnat handla om kreativt skrivande, om design av kläder eller hattar, heminredning eller teckna/måla/illustrera.

Ett tag älskade jag att designa tapetbårder och målade dessa i vårt stora hus på landet. Senare skrev/målade jag citat på väggarna (i vår dåvarande lägenhet) tills dess att mannen sa att det räckte. Vi hade inte plats för fler.



Att få skapa med mina händer utifrån ingenting eller något litet (alternativt stort) finns inneboende i mina gener. Pappa var en mästare på detta och överförde detta till oss barn (som på olika sätt bär arvet vidare). 

I ärlighetens namn så har jag legat lågt länge. Har inte haft något uppslag eller någon idé som bett om att få bli verklighet. Så är det emellanåt och det är okey. När inspirationen kommer är jag redo.

Vad undertecknad istället landat i är läsandet. Bok efter bok. I mitt fall är det bäst att passa på för sen kommer det att komma en tid när samma bok ligger orörd i veckor ... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar