torsdag 2 mars 2023

NU vill jag ...



Har blivit så där berörd igen ... av en bok. Började med att jag läste om "filmen" (den som gjorts utifrån boken) och tänkte att den vill jag se!

Men så funderade jag lite till, skulle det vara så smart? En bok som låg 100 veckor på den amerikanska bästsäljare listan, vore det inte bättre att läsa den?



Sagt och gjort, kollade bokreans utbud och fann titeln. Beställde hem och läste ut. Sååå bra! Fastnade direkt och kunde knappt släppa taget. Historien landade i mig, berörde på djupet och blev en bladvändare.

Men säg då! Vilken bok?



Där kräftorna sjunger av Delia Owens. Den hänger sig kvar och NU vill jag se filmen. Inte för att egentligen jämföra för bok är bok och film är film. Utan för att se hur den presenteras. Regissören och manusförfattarens version. Står filmen sig? Jag vet att den mottagits väl och fått fina recensioner men vad tycker jag?

Det lär visa sig för en dag kommer undertecknad att se filmen, när det inträffar är en annan fråga.


Önskar dig en skön fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar