onsdag 15 mars 2023

Famlar i mörkret



Så var årets deklaration inlämnad. Pust ...

Att göra bokslut och lämna in till Skatteverket när jag har egen firma är långt ifrån någon av mina favoritsysslor. Känner mig vilse och vill helst att uppgifterna ska klaras av innan de påbörjats. Faktum är att jag krånglar till och trasslar in mig i siffrorna. 

Hjärnan töms på energi. Huvudvärken lägger sig på lur och när undertecknad till slut trycker på skicka knappen så är huvudet helt tomt. Urblåst. Verkar som alla celler tagit rast på en gång. 



Men NU är det gjort! 

Kanske var det sista gången? Vem vet. Har pausat företaget då jag har möjlighet att vara anställd och arbeta på timme. Passar mig väldigt bra just nu. 

Bokföring är inte min superkraft. Kan om jag måste men brinner inte för att lära mig ordentligt vilket innebär att det känns som att jag famlar i mörkret när deklarationen ska in. Ja ja, undertecknad kan ju inte vara bra på allt ... haha 😂😂😂




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar