söndag 19 mars 2023

Små gula solar ... och en större



Är våren på väg? Här? Nu? På riktigt? Vågar inte riktigt tro det, inte än, allt kan vända (ännu en gång) och snö falla. Det där "aprilvädret" du vet ...



Oavsett hur det blir framöver så har jag hunnit landa och njuta. Igår klättrade plusgraderna och med solglasögon på näsan och musik i lurarna placerade undertecknad sig i gropen för att som en svamp suga åt mig så mycket ljus och värme som det var möjligt. När gropen senare hamnade i skugga flyttade jag upp på altanen och satt ytterligare en stund.

Så välgörande! Framför allt när både träning och lunch klarats av, då kändes det extra nice att bara vara, i vila och återhämtning. 

Idag är jag redo för ny vecka och arbete. Är påfylld och nöjd. Glad och tacksam. Helgen bjöd verkligen på det jag behövde. Tack för det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar