torsdag 23 mars 2023

Det luktar vår



Just precis nu är ena syrran med man och alla deras "barn" i London. De lyckades ta sig iväg i den tidiga morgonen trots gul varning och snökaos. Är så glad för deras skull för alternativet hade varit mindre kul ... att bli strandsatta hemma.

Lite avis är jag också eftersom Lejonkungen bor där (och det är en av mina favoritstäder) men å andra sidan så kommer min tur om ett par veckor. Vet att Lejonkungen längtar efter alla släktingar som landat på Heathrow och hoppas för deras skull att det finns chans att sammanstråla. 



Annars funderar jag på om det faktiskt är så att våren tagit ett större kliv? Igår värmde solen igen, plus 10 grader och även om vårblommorna lyser med sin frånvaro i skogen så är luften annorlunda. 

Damm av sandigt grus ... för mig luktar det vår, precis som våt jord. 

Fågelkvitter. 

Ljuset.

Tidiga vårlökar i rabatten.

Lusten att kavla upp ärmar och börja arbeta utomhus, i trädgården och på tomten.



Idag har jag dock annat för mig. Ska ta en promenad till butiken (där undertecknad extraknäckt tidigare) och arbeta heldag. Det var länge sedan men förhoppningsvis så sitter rutinerna i ryggmärgen.



Önskar dig en skön fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar