lördag 11 mars 2023

Vila är en underskattad aktivitet

 



Söndag, ännu en dag för mys och återhämtning. Love it! Har en bok att läsa ut, en kaka att baka och två katter att klappa på (samt en man att hänga med).

För hur mycket jag än gillar aktivitet och rörelse så har jag inga problem att gå från hundra ned till noll, att göra ingenting och att bara vara. Helt ärligt har det inte alltid varit så men mannen har (under en längre tid, här snackar vi "år") väglett mig och idag besitter undertecknad denna gåva.


Jag är glad att ha landat där jag är, att jag lärt mig varva ned och hitta balans. Min kropp/huvud finner harmoni både mentalt och fysiskt. Tack för det.

Så jag fortsätter att chilla på alla sätt och vis ... på alla nivåer. Att vila är en underskattad men viktig aktivitet!


Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar