fredag 3 mars 2023

... något min kropp inte gillar men som huvudet accepterar



Hej hopp du helglediga varelse. Hoppas att du har en skön dag och hinner njuta av din ledighet (om du nu är ledig), det är inte jag. 

Upp i ottan för att hinna ta en morgonpromenad (i blåsten) så att undertecknad är pigg och fylld av energi inför den mastodont tentamen som ska gå av stapeln idag. 8 timmar i mer eller mindre stillhet (något min kropp inte gillar men som huvudet accepterar). Ser dock fram emot att jobba eftersom jag trivs med både uppgifter och kollegor.



Har en väska fylld med lunch, mellanmål och dryck samt en varm kofta (de stora salarna kyls ner på grund av välfungerande ventilation). Ingen bok, inget korsord eller tidning (ej tillåtet), istället fullt fokus på de studenter som skriver. 

Om du senare frågar mig så får de gärna lämna in sina tentor före klockan fem 😜. Att sitta tiden ut en lördagkväll borde vara något varken de eller jag är sugen på.



Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar