fredag 10 mars 2023

Mysteriet i garderoben

Trots att jag sällan shoppar så har jag en välfylld klädkammare. Emellanåt rensar jag och skänker bort, trots det så har jag mer än nog. Till vardags används ungefär en liten bråkdel, resten hamnar underst i högarna.



I morse drogs blicken till en gammal favorit. "Ja, den ska jag ha idag", tänkte jag och drog den över huvudet. "Men hallå? Vad är detta?"

Verkar som att klänningen krympt under tiden den hängt i min garderob. (Upplevde samma dilemma med ett par kostymbyxor för någon månad sen ...)

Jag fattar ingenting, vad är det som händer? Är det någon som tvättat mina kläder för varmt och sen hängt tillbaka dessa? För det kan väl aldrig vara så att det beror på mig, att jag blivit "tjockare" ...  eller???


Behöver kanske banta?  Nä, det behöver jag inte. Lovar. Verkar både tråkigt och dumt.

Däremot vill jag inte att detta ska fortgå, även om jag inser att en kvinna som fortfarande är i sin bästa ålder troligtvis behöver acceptera kroppens biologiska förändringar.

Så nu är frågan, ska jag låta allt vara och säga okey till mitt nuvarande jag eller ta tag i situationen och se till att slimma till mig själv?


Helt ärligt så säger jag okey. Jag duger som jag är, så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar