torsdag 7 juni 2018

Att sväva på moln


Vi gjorde det! JAG gjorde det!!!

Under gårdagen skrevs Anatomitentan med stort A, den som skulle komma att bli avgörande för var och en av oss i vår utbildning. Skulle vi/jag bli godkända?

När jag väl tog emot den första delen av tentan så infann sig lugnet och allt jag tänkte var: jag fixar detta.

Del två som handlade om sekvensering och att kunna förstå olika positioner, vilka muskler som arbetar och hur ... var jag mindre orolig för.


Skrev svar på alla frågor och lämnade ifrån mig provet. För min del fanns ingen önskan att titta tillbaka, det skulle inte ge något. Det jag präntat ner kändes good enough.

Hur det nu kommit sig så hade hela förmiddagen passerat. Förstod inte riktigt hur? Tiden rann iväg. Lättnad infann sig och jag pustade ut, kände mig inte speciellt orolig, magkänslan var positiv.

Ganska direkt fick vi veta att ALLA klarat anatomi delen. Jippi!!! Det var först senare under eftermiddagen som vår lärare meddelade att alla med betoning på ALLA även klarat del två. Wow!

Resterande dagar av vår utbildningen ska jag NJUTA.

Som grädde på moset bjöd V på all mat (när vi landat på restaurangen). Vilken lyx och vilken lycka! Nu svävar jag på moln


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar