lördag 30 juni 2018

Oväntad lådöppning


Vissa dagar faller alla pusselbitar på plats, andra blir det inte riktigt som jag tänkt mig men så länge ingen annan drabbas så spelar utgången sällan någon roll.

Som igår, jag hade bryggt mig en STOR kopp te vilken jag tog med mig ut i butiken. Vi brukar ställa glas och muggar i skåpet bakom kassan men av någon anledning så hamnade min inte där, istället placerades den framför kassalådan???

Fråga mig inte varför, det var den tomma yta jag hittade vid tillfället. Min plan var att smutta på teet och att ställa koppen i skåpet. Det var lugnt i butiken och få kunder. Trodde jag skulle hinna dricka upp ...


Så kom en kund och jag glömde bort mitt te.

Kontantbetalning innebär lådöppning. Splash! Kraften fortplantade sig och både låda samt tekopp skjöts ut explosionsartat. Drycken stänkte upp på benet och ut över golvet.

"Vad var det som hände?"

Jag tittade ned, förvånat och överraskad ... min tekopp!?! Inget trasigt, bara blött ... väldigt mycket blött.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar