onsdag 27 juni 2018

Med ett hjärta fyllt av kärlek


Åh vad jag är tacksam! Har världens bästa arbetskollegor, de bryr sig på riktigt och ställer upp när det behövs som mest.

Igår blev en toppendag trots inledningen då jag helst ville skolka för att tillbringa dagen med syster och syskondotter. Ja, jag arbetade men inte hela dagen. Butiken hade lågt flöde, kanske på grund av värmen och högtrycket, en annan anledning kunde vara Sveriges match mot Mexiko?


Vi var för många i butiken jämfört med kunderna som kollade in vårt sortiment, så mina arbetskompisar sa åt mig att det var helt okey att jag cyklade hem.

Det blevbåde  poolhäng och matchjubel. Som grädde på moset hade syrran handlat och bjöd på smaskig middag(hon trodde ju att jag skulle komma hem först kl 18:30).

En lyxig och kärleksfull eftermiddag / kväll med de som verkligen betyder något. Vad kan vara bättre än det? Så oerhört tacksam för mina fina kollegor, min familj, min syster och hennes dotter.

Idag, tidigt, så skjutsade jag ut syrran till flygplatsen. Nu sitter de på planet hem. Vi fick ett par underbara dagar och dessa ska jag bära med mig länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar