tisdag 26 juni 2018

Shit happens ... again


Vi har besök, en av mina systrar och hennes dotter är här och det är helt underbart!

Med kort framförhållning lyckades jag byta bort timmar och få loss en ledig dag. Vädret lovar sol och värme och en mysig dag vid vår pool planerades in. Äntligen skulle jag få bada och inte med vilka som helst.

Dessutom kan jag se Sverige matchen (vilket är en omöjlighet när jag arbetar, kan inte ens lyssna på radio)!

Så igår kom bakslaget ... jag får INTE ledigt.


Livet kom emellan och min kollega som skulle ta mina timmar har verkligen gjort allt för att hjälpa mig (genom att hitta annan vikarie).

Min efterlängtade dag med min syster blir därför inte av och det är ingens fel. Timmarna i värmen, vid poolen byts ut till ett långt arbetspass inomhus.

Mitt hjärta vill skolka eftersom detta troligtvis är den tiden jag får med min syster denna sommar men min moral och lojalitet skulle aldrig tillåta ett sådant snedsteg. Jag har försökt, det gick inte så nu får jag bita i det sura äpplet och cykla till jobbet.

De kommer att klara sig. De får en härlig dag och min blir troligtvis helt okey




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar