fredag 1 juni 2018

What would LOVE do?


En perfekt start på dagen, att få rulla ut min matta på altanen. Tidigt. Det är jag och katten. Solen, fåglarna och en ljum sommarbris välkomnar oss.

Jag har en klass kvar på Simon Krohns filosofikurs, den passar perfekt att göra. Familjen sover .. alla sover, utom Tiger, Simon och jag.

Känner stelhet i nacke och rygg men vet att min stund på mattan brukar lösa upp spänningar. Klickar på start och följer Simons instruktioner. Väljer att låta "what would LOVE do" vägleda mig. Klassen handlar inte om mig, mitt ego eller min prestation den handlar om något större, jag är enbart en del.


Så skönt att backa, att känna in och att bara vara.

Tiger ligger en bit ifrån mig och chillar, han möter morgonen på sitt sätt. Allt är lugnt och stilla. Fåglarna kvittrar, porlet från dammen samt vindens sus omsluter oss. Mer harmoni än detta är svårt att uppnå.

En timme senare är det fortfarande tidig morgon. Solen värmer redan och det börjar bli dags för mig att förbereda mig inför dagens arbete.

Må gott i sommarvärmen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar