fredag 11 juni 2021

Det "värsta" som hände ...

Fick en helt ljuvlig morgon igen! Det var sommarvarmt och vindstilla när jag snörde på mig mina löparskor och gav mig ut i skogen för an kort runda. Fågelkvitter och naturens alla dofter följde varje steg jag tog och innan jag visste ordet av så var undertecknad hemma igen. Passade på att bada och landa i solstolen tills dess att det blötaste torkat ut. 

Därefter var det dags för lite administrativt arbete. Känslan av helg och ledighet smög sig på trots vetskapen att dagen framför mig innebar arbete. Fick i alla fall pausa under morgontimmarna och det gillar jag, att bara vara. Är tacksam för det.

En företagsklass, en sen lunch och så en uppfriskande promenad (längs ån, in till stan) för att arbeta. Gick ingen nöd på mig, snarare tvärtom. Det "värsta" som hände var getingsticket på foten när jag plockade fram grillen men shit happens. En stackars geting hamnade av misstag inne i min sandal? Den stack antagligen i rent självförsvar. Det sved till på foten men sen släppte obehaget. Tog av mig skon och lät getingen ta sig ut.

Kanske har vi ett bo i lekstugan? Mannen ska kolla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar