torsdag 24 juni 2021

Vänner är bästa medicinen!

Glad Midsommar på dig!

Igår var jag allt annat än energifylld, det var som mina ljumskar och ben bad om vila. Skippade morgonpromenaden och landade i välgörande yinpraktik. Skönt men inte tillräckligt för att jag skulle kicka igång. En seg kropp ...

Tog det lugnt och funderade på om jag skulle orka promenera in till stan? Hade date med en kär vän. Efter lunch gjorde jag mig i ordning, packade ner lite matsäck och gav mig iväg. Tänkte att mannen i värsta fall fick agera chaufför och hämta mig om orken skulle tryta.

Det inträffade inte, för som alltid så vaknar kroppen av rörelse och av mötet med min vän. All energi återvände och vi fick några sköna timmar i Stadsparken.

Säger bara: Hurra för verkliga vänner, de är bästa medicinen!!!

På vägen hem mötte jag ett rådjur med tre kid. De korsade stigen strax framför mig. Epippin av ungarna hade hamnat på efterkälken så mamman stannade upp och väntade in. Mäktig syn.

Nu tar jag ledigt från bloggskrivande en dag eller två. Önskar dig en skön Midsommarhelg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar