lördag 12 juni 2021

En underbart otippad tabell

Så är det dags igen för fotbolls EM och familjens återkommande "kamp". Vi har alla fått tipsrader från mannen skickade med en vänlig påminnelse om att fylla i innan första avsparksmatch (i fredags).

I år tyckte jag att det kändes extra svårt och funderade allvarligt på ifall jag skulle kasta tärning och låta den välja åt mig. Värsta, värsta var att välja EM-vinnare ... suck men efter att ett land återkommande knackat på och viftat med både armar och ben så beslöt jag att låta det bli mitt val.

Alla utom Lejonkungens flickvän är med i kampen om äran, även Astronautens sambo samt deras katt Pettson!

Efter första matchen (i går morse) fick vi mess (från mannen) om den inbördes ställningen: 

  1. Astronautens sambo/flickvän 7 poäng
  2. Pettson (brittiskt korthår) 6 poäng
  3. Lejonkungen 6 poäng
Underbart,  våra"underdogs" leder!!! I detta fall (se första och andra plats) och om jag legat på tredje så hade den manliga delen av vår familj kliat sig i huvudet och sen sagt att det enbart spelats en match och att det inte finns något trovärdigt statistiskt underlag (haha). 


Älskar att Pettson kammar hem poäng!!!
Och heja Stort I!

Kommer troligtvis att svänga i tabellen men ofta brukar någon av de som vet och kan mer ligga i topp  för att slutligen kamma hem vinsten. Själv är jag mest en glad amatör 

Lejonkungen hade poolparty med sina kompisar och frågade på allvar mer än två gånger om inte JAG skulle hänga med grabbarna och se matchen, DET värmde ett mammahjärta! Tackade nej och lät gänget ha egentid ute i poolhuset framför projektorduken. 

Kan dessutom berätta att NU precis innan publicering, (innan vi fått söndagsmorgonens tabellresultat) så har oraklet Pettson gjort det igen, (kanske inte helt otippat men) han var det ende som förutsåg Finlands vinst mot Danmark!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar