torsdag 10 juni 2021

Humlans hemlighet

En av de studios jag arbetar på ligger i ett kulturmärkt hus i innerstan, det är markplan och utsmyckat med stora fönster vilket på detta ställe innebär kalldrag både från fönster och golv. Kyla på vintern och svalka på sommaren.

För någon vecka sedan när sommaren på allvar checkat in så flög en stor humla in i entrén, verkligen modell större. För att hjälpa insekten så öppnade jag ytterdörren med hopp om att den skulle finna sin väg tillbaka ut i friheten igen.

En av yogisarna som varit med på min klass sa:

- Den humlan känner jag igen, den har varit här tidigare! Stäng dörren så ska vi se om den hittar tillbaka ut?

Jag tittade förvånat på hen och drog igen dörren. Humlan flög mot fönstrets nedre kant och försvann in i glipan mellan karm och fönster. Plötsligt såg vi den på andra sidan, alldeles själv hade den tagit sig både in och ut.

Alltså det här med kalldrag, förstår på riktigt varför det blir så kyligt inomhus. Kan en jättehumla ta sig genom ett stängt fönster så kan hur mycket luft som helst göra samma sak!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar