söndag 13 juni 2021

Var kom alla människor ifrån?

Igår fick jag sovmorgon då katterna lät mig sova till jag själv vaknade, skönt på en söndag. Detta innebar att min löprunda flyttades fram och istället för tomma stigar och det där ljuvliga lugnet som veckans sista dag brukar bjuda på hamnade jag mitt i rusningstrafiken.

Det cyklades, flanerades, rastades hundar, och löptes, på ån tränade roddlag och mitt i allt detta sicksackade undertecknad.

Vid ett tillfälle hade jag en manlig löpare precis bakom mig samtidigt som hans polare långsamt cyklade bredvid. Som att ha någon flåsande i nacken. Tänkte "ska de aldrig ta sig förbi?! Var så goda. Eller sväng av." Men nej då, de lät mig agera hare och först när andra manliga löpare (i klunga) närmade sig bakifrån så ökade mina skuggor takten och sprang om.

Äntligen!


Förutom aktiviteten runt ikring så blåste det, kanske 10 sekundmeter? Kanske mindre? Dock inte någon kall vind utan en svalkande, en som välkomnades när kroppen svettades.

En tanke som fladdrade förbi är hur många olika sorters vilda blommor som är gula. Har du funderat över det? Allt från maskrosor, fibblor, kabeleka, svärdslilja, raps till smörblomma. Gula fält i både vått och torrt.

Fick en skön morgonrunda även om den inte blev så rofylld och harmonisk som den brukar. Men allt detta var igår och idag är en ny dag samt en ny vecka. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar