tisdag 15 juni 2021

Får väl göra illa mig själv då!


Allt växer så det knakar och risken är att vissa delar/partier/områden "gror igen" är stor. Nu tänker du antagligen på gräset och växtligheten men det finns även annat. Typ mina hål i öronen, de hade slutat existera. 

Ett enkelt svar är att jag till vardags mer eller mindre slutat använda smycken, framför allt "finare". Anledningen är delvis pandemin och att undertecknad tillbringar mycket tid i yogatights/träningskläder. Om jag dessutom ska leka i gungan eller undervisa aerial yoga så bör allt som sticker ut från kroppen och kan fastna i tyg tas av: ringar, klockor, örhängen och halsband. 


Härom dagen när det städades och jag kollade igenom  mina smycken infann sig lusten att ta på ett par fina små guldörhängen som mamma gett mig.

Det gick inte alls!


Hålen hade växt igen på baksidan av örat. Hmn ... Frågade mannen om han kunde hjälpa? Det var svårt att se, typ omöjligt men han ville inte då det inte fanns något hål. Svaret jag fick var att han inte ville göra illa mig.

Fanns enbart en sak att göra: trycka hänget igenom huden där den var som tunnast, alltså göra illa mig själv. Låter värre än det var, då det knappt kändes. Nu sitter örhängena på plats och undertecknad tänker inte ta av dem förrän snibbarna accepterat hålen. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar