söndag 6 juni 2021

En brunaktig sörja som föreställde vatten

För några nätter sedan drömde jag en annorlunda dröm, just nu har det mesta av innehållet försvunnit ur mitt minne men känslan i drömmen var obehag.

Av någon anledning skulle jag och två vänner ta oss från A till B, det var sommar och varmt. Vet inte om vi var i Sverige? Kunde hellre vara i ett tropiskt land.

Vi hade lätt packning och tunna kläder, typ shorts och linne. Mina vänner stannade till vid ett vattendrag. Vi behövde ta oss ner i den brunaktiga sörjan, dyka och simma under bryggdelar, ta oss upp till ytan för frisk luft och sen ner i det motbjudande vattnet igen. Ett steg i taget. Fanns ingen annan väg ...

Mina vänner satte igång och jag funderade på hur det skulle vara möjligt att slippa passagen? Insåg dock snabbt att det enbart fanns en väg och det var genom det brunsörjiga kletet.

Hur skulle jag kunna se? Hur skulle jag veta vilket håll som var det rätta? Måste jag känna efter bjälken med händerna för att ta mig under? Vad fanns dolt under ytan? Krokodiler eller annat livsfarligt?

Dessa frågor var dock inte de som oroade mig mest. Min rädsla var ifall jag skulle kunna hålla andan tillräckligt länge för att ta mig in under och upp igen? Att luften skulle räcka till ...

Så plötsligt fanns ingen återvändo, det var bara att dyka, ja eller sänka sig ner i gyttjan och följa efter de andra. Döm om min förvåning när jag inser att vattnet under ytan är kristallklart!

Om du kan drömtyda så var så god! Du släpps fri att analysera både mig och min dröm haha





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar