torsdag 17 juni 2021

NU var det dags!


Igår stoppade jag sekatören i bakfickan innan jag tog min morgonpromenad i skogen. Tänkte att NU är det dags! 

Framför allt en passage i början av den stig jag oftast väljer är som en djungel och undertecknad har ledsnat på att hålla upp båda händerna som skydd för att slippa piskrapp när grenar svänger tillbaka.

En sekatör, några klipp och voila! Djungeln tämjdes och nu går det att röra sig fritt ... ett tag.


Är väl medveten om lyxen att få tillbringa så mycket tid i naturen, att ha den nära och kunna starta mina morgnar där. Ren glädje och livskvalitet att höra fåglarna sjunga och se ett eller två rådjur skutta förbi. Få vakna i skogen i den takt jag behöver och bara vara.

Tacksam.

Hemma rensade jag ogräs och fyllde skottkärran, blev sen ännu mer tacksam när jag märkte att Lejonkungen körde i väg med den innan han klev in genom dörren (efter sitt arbete). Jag hade inte bett men han förstod att det skulle uppskattas. Tack! Tack. Tack.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar