tisdag 22 juni 2021

Vad händer egentligen när jag sover?


Det är något konstigt med mig, kanske har jag en skruv lös?

Vissa nätter yogar jag i sömnen. Ja du läste rätt. Det är inte så att jag drömmer, snarare konstaterar en yin pose, antagligen för att min kropp bett om det, att få tänja och stretcha ut. När jag senare vaknar finns en osäkerhet angående vad som varit dröm och verklighet.


För andra gånger stretchar jag medvetet (i sömnen). Rotationer och twister gör underverk för min kropp, nacke, axlar och rygg njuter till fullo och eventuella spänningar släpper.

Får vara glad så länge jag håller mig till liggande asana. Verkar både bökigt, opassande och besvärligt om jag bjuder in nedåtgående hundar, wild thing och krigare i sängen. Mannen kommer att fly fältet eller klaga på sömnsvårigheter.


Yogan sker smidigast på mattan. Namaste 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar