torsdag 29 juli 2021

Nedräkning

Ett blogginlägg, det här, därefter tar jag ett par dagars välförtjänt paus. Mannen och jag ska på roadtrip. Äntligen! Vi åker söderut för att träffa Astronauten, I och Pettson. 

Årets sommarsemesterresa, en lång weekend (fast det blir) lördag-tisdag (istället för torsdag-söndag). Ska bli härligt att slippa laga mat och få njuta av hotellfrukost, något som jag är barnsligt förtjust i. Håller tummarna att det finns nygräddade och smarriga croissants, vilket för mig betyder "extra allt" och känns lyxigt.

Fram till  ikväll har jag under ett par dagar haft långa pass i butiken och mannen har stått för marktjänsten hemma. I  morgon lämnar vi skötsel av hus, trädgård, pool och katter åt Lejonkungen. Han i sin tur längtar efter och ser fram emot föräldrafri tid, få eget space och utrymme, allt det han saknar från det egna boendet.

Minns själv hur svårt det var att bo hemma efter min utbildning (6 månader), det är alltför lätt att hamna i gamla mönster hur medvetna alla parter än är. Lejonkungen är väl värd några dagars föräldrafritt liv och VI, jag och mannen en roadtrip, ett mini äventyr!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar