lördag 22 januari 2022

Är det i "skavet" balansen återfinns?

Känslan inuti är tom, ögonlocken svullna och huden rödflammig. Vad har hänt ... undrar du kanske? Tja svaret och anledningen till de röda ögonen är en bok, en lång och tjock bok av bästa sort.

Jag har sugits in i berättelsen, skrattat högt, gråtit floder och frustrerat skakat på huvudet. Så vändes sista bladet och orden att läsa tog slut. En del av mig har längtat efter att komma i mål men nu när jag är framme så känns just tomrummet.

Dessutom finns frustrationen delvis kvar, varför måste en del historier sluta som den bok jag nyss läst färdigt? Att favoritkaraktärer dör ...

Å andra sidan gör det berättelsen mer trovärdig, ungefär som livet där allt inte är rättvist. Kanske är det i "skavet" balansen återfinns? Inte vet jag?

Oavsett så har en bra bok avslutats och jag kommer att behöva tid att smälta denna innan en ny kan påbörjas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar