fredag 28 januari 2022

"Ska det vara så här?", sa han och försvann

För två nätter sedan, mitt i en dröm dök Lejonkungens ansikte upp. Han var inte med i själva drömmen så bara den lilla detaljen fick mig att vakna till. Sonen sa en mening: "Ska det vara så här?" och sen försvann han. Det var som ett kort reklaminslag eller ett viktigt meddelande som bryter ordinarie sändning.

What? Betydde detta något? Borde jag bli orolig? Eller var det min hjärna som spelade mig någon form av spratt?

Morgonen efter skickade jag ett meddelande till Lejonkungen för att fråga om han var okey? Skrev också vad jag drömt. Fick snabbt ett svar. Han var okey och mådde bra men hade blivit hemskickad från arbetet på grund av eventuell Omikron. Om sonen blivit smittad visste han inte men lindriga förkylningssymtom hade checkat in och på arbetsplatsen hade/har kollegor insjuknat.

Med jämna mellanrum har Lejonkungen testat sig och hittills alltid fått negativt svar, denna gång behöver sonen träffa läkare och göra en ordentlig provtagning innan han får återvända till sitt arbete. Han tycker att detta suger och jag förstår men så kan det vara. 

Lustigt med drömmar ... att Lejonkungen bara dök upp så där med en kryptisk mening? Trodde att något allvarligare hade hänt honom eller någon av hans vänner, är tacksam att så inte var fallet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar