söndag 2 januari 2022

Hello, I am back!

Eller vad som passar att skriva så här två veckor efter mitt förra blogginlägg, det som publicerades förra året, före jul. Nu har ett nytt år startat och en ny månad påbörjats, januari 2022.

Att logga ut och ta semester har för mig inneburit just det ... familjetid, vila och aktivitet blandat. Meningen var återhämtning, laddning av batteri, att vara i nuet och göra så lite som möjligt. Inte för att jag kände mig vare sig speciellt trött eller stressad men för att VILA är en underskattad aktivitet, något vi alla borde planera in i kalendern. Något som kan vara svårt men som gör gott. Extra bra skulle det kunna vara att "ha tråkigt" ... att inte sätta igång projekt annat än att läsa böcker, spela spel eller se film. Bara vara.


Hur gick det? 

Jo tack alldeles utmärkt. Har hunnit med ett antal böcker, tagit långpromenader varje dag och suktat efter att få bygga på mannens pussel men han kan själv och det var en present till honom från mig. Så bort med tassarna! Erbjöd istället att sortera bitar eller söka sådana som han saknade och det var mer okey. 

Jag är redo för 2022, för det "gamla" och allt det nya. 

Denna vecka innebär inlogg och uppkoppling men på en lagom nivå, fortfarande dröjer sig ledighet kvar och det flesta av mina klasser startar inte förrän nästa vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar