tisdag 4 januari 2022

Omstart ... eller kanske nystart?

Nytt år. Ny månad. Ny vecka och redan dag tre. Ledig men samtidigt inte.

Igår blev det dags att sätta på sig arbetskläder och trava till mitt extrajobb i butiken. Detta år kommer timmarna att bli färre på grund av restriktioner och pandemi. Företagets ekonomi tillåter enbart vikariat när någon av mina kollegor är sjuka eller tar ut ledighet med andra ord inga fasta timmar varje månad. Jag är dock glad över den extrainkomst som existerar och är möjlig.

Har nu lärt mig den nya kassan (hurra för att vi var två i butiken!) och fått umgås lite med min yngsta arbetskompis, hon som är guld värd och utan problem skulle kunna vara min dotter.

Senare i veckan ska jag knyta på mig det svarta förklädet och ta hand om en minnesstund. Mina arbeten skiljer sig en aning men i allt jag gör så handlar det om kontakt, relationer och att möta människor ... det gillar jag. 

Något som uppskattas med egen ledighet är att undertecknad hinner träna, gå på pass samt ställa mig på min yogamatta och låta kroppen leda mig (utan att det behöver ge inspiration till nya klasser). Få svettas och landa i mig själv, så nice.

Japp, så här startar mitt år. Hoppas ditt ger dig energi.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar