söndag 9 januari 2022

... det blir som det blir

Igår ordnades det ett yogaevent på en av mina arbetsplatser. Under 120 minuter presenterade alla lärare sig och sin typ av klass (i mitt fall valde jag vinyasa), det blev ca 20 minuter var. Allt gick bra och de som dök upp verkade nöjda. Förmiddagen blev intensivt, utmanande och roligt.

Med för- och efterarbete samt promenad fram och tillbaka landade jag i soffan hemma och kände att kroppen gjort sitt, att det var mer än okey att ta det lugnt och ägna resten av dagen åt återhämtning.

Idag är det dags för den tredje vaccindosen. Jag och mannen ska under förmiddagen ta oss till det löpande bandet och få en spruta Moderna som är nytt för våra kroppar då vi tidigare erbjudits Pfizer. Vad som kommer att hända under dagen fram till kvällen är därför ovisst. Jag har ordnat med back up (till kvällsklassen) ifall undertecknad reagerar och blir dålig. 

Hittills har jag knappt känt av vaccinet annat än en viss ömhet i överarmen efter första dosen men kanske blir det annorlunda denna gång? En del påstår det. Jag har ingen aning ... det blir som det blir.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar