tisdag 18 januari 2022

Jag skulle ju INTE somna!!!

Kan kyla och tungt huvud (orsakat av flera timmars planerande framför datorn) kureras med en semla? Tja, det är frågan?

Mannen testade och det fungerade för honom. Själv tog jag en power nap under min eftermiddags nidra (djupavslappning) och beslöt att spara semlan för att avnjuta den efter middagen och innan träning. Om det är smart lär visa sig efteråt (grunda med semla alltså).

Skulle inte somna, det gjorde jag kvällen innan och då var det meningen. Denna gång var planen att vara vaken, närvarande och vid medvetande men ...

Under en yoga nidra så tar kroppen emot det den behöver och tydligen så innebar det att sväva bort till gränslandet mellan sömn och vakenhet. Ett skönt ställe att vistas i, absolut, låta hjärnan vila men jag skulle ju studera klassens uppbyggnad, få idéer till egna klasser, ny energi och kreativitet.

NOT!

Egentligen hängde jag med halvvägs så första delen av nidran är memorerad men sen kom John Blund och blåste sömnpulver i mina ögon. Har noll koll på hur klassen avrundades.

Så kan det vara, allt blir inte alltid som önskat. Gick så där med min plan men det är okey.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar