onsdag 6 april 2016

Det står Mia på den!


Jag har blivit förälskad, ibland blir jag det. En klänning i grannbutiken har lockat sen jag såg den i deras katalog för flera månader sen. Men priset ... dessutom informerar mitt ögonmått mig om att deras minsta damstorleken är för stor.

Finns en matchande flickklänning, tanken är att mor och dotter ska ha samma outfit. Jag har sneglat på, fingrat och klämt på tyget väl medveten om att jag ofta kommer i större flickstorlekar.

152 cl är litet typ för en 11-12 åring. Efter övertalning att det kunde gå (fast det inte borde) så provade jag klänningen och den satt perfekt!?


Wow! Jag är kär. Hur ska jag göra? I love it men det är dubbla känslor, den lilla storleken på min kropp?

Jag har sovit på saken och vet det jag visste igår att jag vill ha klänningen. Mitt mantra: bry dig inte om vad det står för storlek på etiketten om plagget passar upprepar jag tyst för mig själv. Faktum är att det finns andra flickklänningar i min garderob, denna är inget unikum.

Så nu ska jag överlägga med min plånbok, har jag råd?


Hörs i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar