fredag 1 april 2016

Här ska bantas!

Jag har beslutat mig, det blir förhoppningsvis ett bidrag till novellantologin inskickat, om det sen blir antaget och publicerat är en senare fråga.


Det finns en text som just nu dammas av och omarbetas. En novell som jag tänkte mig skulle bli en kortroman. Problemet med berättelsen är att den är för lång som novell och för kort som kortroman så nu är ärmarna uppkavlade. Jag behöver korta ned texten med ca 11 000 tecken, det är i sig en kortare novell.


Kan jag få min historia att hålla ihop, ge läslust och bli så bra som jag tycker att den är värd? Vi får se.

Klippa, klistra och banta bort det är vad jag ska använda denna förmiddag till sen får jag ta ett beslut om texten håller?


Det är så lätt att fastna i meningar, formuleringar och beskrivningar, att köra fast så att det är svårt att komma vidare. Det är som att köra ned med däcken i för djup snö eller lera så att de tappar greppet och kör i tomma luften, som när Kalle Anka springer på samma ställe utan att förflytta sig en meter.


Dags för mig att fortsätta med min nya utmaning.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar