tisdag 12 april 2016

Dilemmat av att behöva vänta in andra ...


Att planera semester när jag inte har någon semester att ta ut och när de som jag vill vara med har semester andra veckor, det är knepigt.

Inte blir det lättare av att listor ska in och människor i periferin sätter sig på tvären bara för att de kan. Dominoeffekt uppstår och jag har ingen möjlighet att påverka hur "Kalle" (som jag verken känner eller ens har sett) spelar sina kort.


"Jag drar själv", tänkte jag men då sa mannen att han helst inte vill det. Det visade sig att en av mina vänner också tycker att det är ett mindre bra beslut. Men om nöden inte har någon lag? Jag klarar mig. Kanske blir det tråkigt men jag har lätt att skapa kontakter om jag vill.

Tur att jag har bästa chefen! Hon gör sitt bästa för att jag ska få möjlighet att komma loss.

Det blir som det blir och till viss del kan jag stå ut med det samtidigt som det skulle sitta oerhört fint att ha en enda vecka inbokad för sol och bad denna sommar. Jag laddar mina batterier bäst så.


Så is i magen 
och bilder i huvudet på vad jag önskar 
är vad som gäller denna vecka. 
Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar