onsdag 27 april 2016

En seg kväll i slutet av april


Jag funderar på ifall det skulle vara möjligt för mig att skriva bloggen med slutna ögon? Just nu idag så längtar jag efter att blunda, att vila lite, få stänga av och vända blicken inåt.

Men hur skulle det se ut? En massa bokstäver, tecken och siffror blandade huller om buller. Tror jag avstår och skriver med ett öga öppet, de får turas om att arbeta (ögonen alltså).


I telefonen har jag en inbjudan till bokrelease, vilket är härligt men trots att jag gärna vill gå så säger kroppen NEJ. De klarar sig utan mig. Jag softar hemma stället. Är det något jag ska lägga min energi på så är det att påbörja min packning.

Kidsen lägger in shoppingbeställningar och mannen roddar samtidigt som han passar på att googla var butikerna ligger. Själv hoppas jag att listan går att beta av snabbt.

Det är dagens inventering som sugit musten ur mig. Skallen känns seg och jag är skönt trött. En perfekt kväll att enbart softa. Glida runt i myskläder med en stor kopp te.


Ja, ja ... jag ska packa, kanske!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar