tisdag 19 april 2016

Från 18 000 till 8 000 tecken


Oops, där gick det iväg ... novelltävlings bidraget! Ett enkelt knapptryck och sen finns ingen återvändo. Check på denna uppgift.

Det blir som det blir. Kanske eller kanske inte? Jag vet att det är många förutom jag som redan skickat in sina bidrag trots att det är sju veckor kvar till deadline och säkert kommer många, många fler att följa efter i våra fotspår.

Fråga nummer två från igår om det finns något uppslag till novell nummer två, ett manus för barn har fått sitt svar, det finns t o m flera stycken.


Jag har grävt långt ned i min skrivbordslåda för att leta inspiration. Fastnade i flera timmar och kom inte loss. Har några gamla godbitar som kan arbetas om och bli roten till något nytt. Dags att sätta igång och få något nedprentat innan det är dags att gå till jobbet.

Tro det om ni har lust men idag är jag tacksam över den mulna himlen och regnet som smattrar mot rutan ... jag får mycket mer gjort!


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar