söndag 3 april 2016

Lazy Sunday


Jag hade tänkt städa, det behöver dammsugas men det får bli en annan dag.

Efter meditation, yogapass och en lång vårpromenad med mannen så känns kroppen inställd på soffläge. Musklerna är trötta och huvudet fullt av ludd, som om jag tillbringat en heldag i skidbacken.


En stor latte gör mig sällskap och så min buddy Tiger. Jag skriver med högerhanden, långfingervalsen samtidigt som jag kelar med katten (med vänster hand). När jag blir sugen på en slurk kaffe lyfter jag handen från tangentbordet och greppar glaset.

Jag älskar att dricka latte ur stort, högt glas! Lager av espresso och varm skummad mjölk bildar en beige/brun/vit lattefärgskala. Vackert att titta på, gott att läppja.

Kanske brottas jag lite med novelltexten? Kanske får den vänta till i morgon? Var sak har sin tid, nu myser jag.

Dammsugaren springer inte bort, den står tryggt förvarad i städskrubben. Jag hittar dit, om jag vill och har lust. Gruset på hallmattan och dammet i hörnen har lagt sig till ro, det stannar så länge vi tillåter.


Allt måste inte göras
i alla fall inte idag
det är helt okey att skjuta upp
och bara vara!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar