måndag 18 april 2016

Något att fundera på


Status:
ett manus att göra de sista redigeringarna av och sen trycka på skicka knappen, ett annat manus att fundera över om jag ska snickra ihop eller inte.

Det första ska iväg denna vecka, gärna så snart som möjligt men ändå utan stress. Den andra utmaningen behöver jag inte fundera över huruvida jag vill eller inte för där vet jag svaret = tumme upp. Vad jag istället bör tänka kring är om jag har en historia som vill bli nedtecknad och om jag har lust att avsätta tid för detta nya manus?


Det får nog bli så att jag rådfrågar min kreativitet om det finns ett frö att sätta så att det kan gro? Blir svaret ja så är det bara att vattna, ge plantan kärlek och lagom med solljus.

Dagens uppgift blir med andra ord att fundera kring en ny novell.

Nu har jag inte all tid i världen för detta eftersom jag har annat på min att göra lista t ex arbeta men det löser sig, det gör det alltid ... på något sätt.


Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar