måndag 11 april 2016

Varmt i solen, kallt i skuggan


Blåsippan ute i backarna står, niger och säger att nu är det vår ...

Sådana dagar som denna i lä, är det lätt att tro att det är varmare än det faktiskt är. Jag är överhettad och önskar att jag hade mindre kläder på.

... än får ni gå med strumpor och skor, än är det vinter kvar säger mor.

Våren ska svettas in och hösten frysas, eller hur nu talesättet säger? Annars blir vi sjuka? Helt ärligt hade jag gärna skalat av mig mer om jag kunnat men underkläder där går gränsen. Så jag svettades och njöt av vårsolen mot väggen. En meter ut erbjöds ett helt annat gradantal.

Så försvann både sol och grannar och jag skuttade hem, uppför alla våra 66 trappsteg, lite lagom solstingsflummig.


En bra bok, knoppande magnolia, lite kaffe och trevliga pratsugna grannar på vår innergård en eftermiddag i mitten av april. Nice! Om jag får önska så gärna fler dagar som denna, detta är livskvalité.


Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar