tisdag 5 april 2016

Dripp, dropp, dripp, dropp ...


En regnig dag ... det öser ned utanför fönstret och jag vet att det kommer att bli blött att gå den korta promenaden till jobbet. Visst har vi paraplyer hemma men jag är mindre bra på att använda dessa. Idag blir en av få dagar som jag fäller upp ett.


Det ska bli spännande att se hur många kunder som orkar ta sig ut i den gråa dagen. I det jobb jag har styrs vi ganska mycket av väder och vind. För varmt och hett ... inga kunder. Rått, blåsigt och kallt innebär ofta att arbetsdagen blir lugnare. Mellandagarna är de bästa.

Sverige, landet lagom.

Men ingen regel utan undantag, you never know!? Jag får se vad denna dag har att erbjuda. Kanske slutar det regna? Om inte så kan lite nederbörd vara mysigt att lyssna på.


Ha en härlig dag därute,  vilket väder du än har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar