söndag 29 maj 2016

Det bästa jag vet är överraskningar!

Vilken dag för en mamma som är barnsligt ung i sinnet! Eller om du hellre föredrar, aldrig kommer att bli riktigt "vuxen" ... vad nu det innebär?


Vid frukostbordet, när jag fått en godmorgonpuss av mannen så uppmanas jag att gå och lägga mig igen. Väl i sängen överlämnas ett par stora hörlurar tillsammans med min IPhone. "Lyssna på Spotify", säger mannen och stänger dörren. Jag lägger mig tillrätta med Ravelli på magen och njuter av överraskningens förväntan. Mannen och sonen har en plan ihop! Eller mannen har en överraskning och så bjuds "lillebror" in. Oavsett vad de hittat på så älskar jag "presenten"!

Tänker att Ravelli ligger bra hos mig, hon är också mamma och kan behöva uppmärksammas (även om jag är tveksam till Tigers förmåga att överraska, annat än om det gäller att ligga i bakhåll när han vill busa).

Så öppnas dörren och mannen säger att jag kan komma men jag måste blunda. Sagt och gjort så sluter jag mina ögon och blir förd över trösklar ut till vår "hall". Jag får titta igen. Mina presenter (jag får flera!) är uppdukade framför den öppna spisen. En nätt balkong möbel (ihopfällbar), en vinflaska (av sonen) och så ett bonuspaket (innehåller träskorssandaler). På bordet står även den svenska flaggan. Wow! Jag blir så glad!


Mannen meddelar att han försökt bromsa mina "pimpa balkong" inköp eftersom han redan fixat möbeln och faktiskt så misstänkte jag inget. Nu kan jag/vi snart inreda och sen kan jag och Ravelli hänga i vårt nya uterum. Behöver komplettera med kabinhakar modell extra stora till hängmattan, dynor och de växter jag planerat.


Hej svejs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar