fredag 27 maj 2016

Pimpa balkong


När i stort sätt alla är klara med utsmyckning och iordningställande av eventuell uteplats så har jag knappt börjat.

På vår balkong ligger de mattor som jag önskar, check. Sen står ett bord (helt felfritt) som jag skulle vilja byta ut samt en solstol som äldre sonen gjorde i slöjden för många år sedan och gav till mig i present.

Jag älskar strandstolen i trä med blått tyg och broderad sol, den är välgjord och mobil men framför allt så har min förstfödde konstruerat den till mig! Om den ska få stanna på balkongen är dock tveksamt? Min tanke är att jag kan ta den med om det är dags för bad.


I mitt huvud finns en bild av den balkong jag önskar för i år. En mobil enhet som kan ställas i ordning beroende på vem och när vi önskar utnyttja balkongen. Med andra ord är det önskvärt med hopfällbara stolar och bord som lätt kan placeras mot väggen när jag rullar ut min yogamatta.

Som pricken över i vill jag ha en hängmatta, även denna ska var lätt och ta ned och haka av, har hittat den perfekta hängmattan i butik tillsammans med dynor att lägga på stolarna eller direkt på golvet.

Det som står överst på min to-do-lista är problemlösning. Jag behöver en väl utarbetad plan så att möbleringen klickar. Montering av hängmatta är den svåraste nöten att knäcka men jag har en tanke som jag tror kan fungera.

Lite kryddväxter och blommor på det och så är årets uterum fixat. Tror att det är dags för en shoppingrunda i helgen.


Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar