måndag 30 maj 2016

Med rumpan tryggt placerad på balkonggolvet

Det går framåt, vad gäller vår balkong. Idag har vi i stort sätt det vi önskar för att få ordning på vår mobila möblering. Dessutom har solen och värmen kommit tillbaka så det är bara att inviga uterummet.


Jag började med att rulla ut yoga mattan, lugna asanas och därefter meditation. Att höra fåglarna kvittra, känna vinden rufsa om i håret och solen värma mot kroppen är ljuvligt. Bästa starten på morgonen!


Bord och stolar gjorde sitt vid lunch, äta ute och slippa gå de 66 trappstegen ned till innergården, balanserande på tallrik och glas. Vilken lyx!


Hängmattan däremot behöver justeras. När jag hängt upp den för att provligga så upptäckte jag att rumpan hamnade på golvet ... inte bra. Får överlägga med mannen hur vi ska lösa denna lilla detalj?! Min egen ide sket sig i stunden och just nu pausar jag från allt vad problemlösning heter.


Min plan just nu är att BARA VARA
Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar