torsdag 12 maj 2016

Playday. Time to get wet!

Idag har jag varit på fotouppdrag, ett riktigt lekfullt äventyr!


Uppdrag hitta röd klänning med mycket fladdrande tyg löste dig. Jag hade själv plockat ut tre stycken ur garderoben innan mannen kom och föreslog en klänning som jag inte ens tänkt på ... den är rosa/lila/vinröd, svårt att färgbenämna men blanda dessa kulörer så kanske du får fram en nyans i huvudet. Faktiskt hade spetsklänningen allt det jag antog att fotografen letade efter så mina val hängdes tillbaka och mannens lösning packades ned.

Vår fotosessior skulle ske i etapper
  1. Badhus
  2. Picnic
  3. Skogsglänta
Vi började i bassängen. Jag skulle iförd klänning simma under vattnet samtidigt som fotografen plåtade. Peace of cake ... NOT! Jag fick andnöd och kände mig allt annat än bekväm men allt eftersom vi jobbade slappnade jag av.


Att simma under vatten med fladdrande tyg är inte det enklaste, det lever sitt eget liv. Helt plötsligt kunde jag känna mig fasthållen av tyg som fångade in en fot eller arm, det lindade sig som ett nät och rörelseförmågan förminskades avsevärt. Jag fick konstant arbeta utanför min comfort zoon men det var det värt.

Paraply, ros och pärlhalsband.

Eftermiddagen tillbringades i en skogsglänta med mina hattar, nu slappande jag av. Ingen andnöd eller stress utan enbart lustfyllt.


Tänk så roligt det är att leka! 
Alla borde planera in minst en lekdag varje månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar