måndag 16 maj 2016

Not Simon´s Cat utan Mias katter


Missförstå mig inte, jag älskar våra fyrbenta pälsbollar men just idag skulle jag kunna sälja dem billigt, ja kanske till och med skänka bort katterna! Jag får inte sova ...

https://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q

Ravelli slinker in i sovrummet utan lov, trampar på mig, lägger sig mitt på och försöker på alla sätt påkalla min uppmärksamhet. Ofta kan jag ignorera henne men de sista nätterna har hon varit ettrigare. Tiger å sin sida sover själv men agerar väckarklocka när han tycker att det är dags för frukost, i helgen har det varit kl 05.

https://www.youtube.com/watch?v=EBFxSTElKBU

Normalt sätt är det inga problem men nu är de frustrerade och det beror inte på högsommar värme. När vi lägger oss brukar katterna sova på sina egna ställen och vi stänger sovrumsdörren. På morgontimmarna är det vanligt att jag blir väckt av Ravelli som buffar på dörren, då vinglar jag upp och öppnar, kryper ned under täcket och somnar om till den riktiga väckarklockan ringer.

https://www.youtube.com/watch?v=HDzkaJOT_KI

Men som sagt nu är det annorlunda och jag skulle behöva sova ikapp. I skrivande stund hör jag Ravelli "snarka" (hon gör det!), skönt för henne. Ljudet kommer från sänglådan vilket egentligen är sonens förmiddagsplats men vår prinsessa är sällskapssjuk så hon ligger gärna i samma rum som husse eller matte befinner sig i. Tiger bryr sig mindre om sällskap när han är trött, då vill han vara i fred. För tillfället ligger T bakom soffan, han varken syns eller hörs ... inte just nu men om han önskar något så har han volymknapp och behöver ingen megafon.


Tror att jag behöver en stor latte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar