fredag 13 maj 2016

Ledig dag


En ledig dag att bara vara, känns lyxigt eftersom jag är hemma själv.  Jag har visserligen en todolista och en hel del inbokat men ändå, det är jag som valt/väljer och det finns inga tider att passa.

Idag ska jag köpa de skor jag letade efter i halva New York, träningsskorna jag behövt byta upp mig till under en längre tid. Kanske hittar jag även nya löparskor? Det visar sig.


Igår svettades jag på mitt favoritpass. En veckas frånvaro kändes i varje muskel och flåset var inte vad det brukar. Jag tog ut mig fullständigt och tackade senare mig själv för de två druvsockerbitar jag hade i väskan.

Så trött men samtidigt lycklig, den träningstimmen var precis vad min kropp behövde för att komma tillbaka på banan igen.

Att yoga och meditera ger inte så mycket kondition ... mer lugn, rörlighet och styrka. Jag behöver träna både och.


Må gott!

PS. Bilderna är tagna i New York för en vecka sedan. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar