söndag 15 maj 2016

Vad händer ikväll? Typ inget ... eller!?!


Lycka är att få en spontaninbjudan till middag av goda vänner ... bara så där!

Jag räknade kassan efter slutfört dagsverk och hörde hur min IPhone plingade till, förstod att det kommit in ett sms men tänkte att det läser jag på väg hem. Antagligen var det från mannen som undrade något om kvällens middag eller kanske från sonen, så no rush.

Messet var inte från familjen utan från kär vän: 
Vad gör ni? Vill ni komma hit och käka och kolla schlagerfinalen?

Om ni skulle känna min man rätt så vet ni att denna Tintin bild säger allt:


Så hur skulle jag presentera denna justa inbjudan? I vår familj har vi knappt sett en schlager final sedan vi träffades för typ 25 år sedan ... Visst när grabbarna var yngre och ville se och någon gång när vi varit bortbjudna men annars har framför allt mannen hållit sig så långt ifrån som möjligt, haha.

Överlämnade min telefon och han fick läsa själv, dessutom svarade han utan att jag såg vad han skrev: Äta - Ja tack! Schlager - eh, får man ha med sig egen musik?

Ett antal underfundiga sms senare promenerade vi iväg och hade en super mysig kväll. Det är fullkomligt underbart att ha vänner där allt är tillåtet och man bara kan vara.


Puss och kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar