tisdag 24 maj 2016

När det oväntade inträffar



Omcyklad av en jordgubbe!

Allt kan hända, detta inträffade här om dagen då jag promenerade hemåt efter några mysiga timmar i City med en god vän och hennes hund. Vi var tvungna att titta två gånger för att se om vi såg rätt.

Studentspex? Inte vet jag? En kul grej i alla fall, oväntat.

Plötsligt minns jag en egen avslutning, det var sista veckan i nian. En tradition var att alla klasser klädde ut sig, ett tema skulle väljas. Vi hade svårt att enas och slutade som skära grisar, inte så kul kanske? Men vi var nöjda.

Året innan hade bästa kompisar till mig gått ut, de var tandkrämstuber! Betydligt mer originellt och en hel del coola outfits.


Ett annat minne är när vi för cirka fem år sedan flyttade in till city och en vecka hamnade mitt i en surrealistisk cosplay värld. På ICA handlade mangafigurer tillsammans med Star Wars personligheter.
Det fanns barn som älskade att kolla in denna happening och de som tyckte att det var läskigt att möta tecknade figurer på gatan.

Så om en jordgubbe cyklar om dig är det ingen stor grej. Allt är möjligt!


Ha en skön dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar