lördag 28 maj 2016

Mors dag



Mina tankar går till mamma och jag sneglar mot himlen, där uppe finns hon. Ständigt närvarande med ett öga på oss döttrar, vår bror, alla barnbarn och de män vilka vi älskar eller älskat samt såklart släkt och vänner. Ditt hjärta var stort.

Idag mamma är det DIN dag!!!

För ett antal år sedan när jag arbetade i en butik på gågatan så gjorde vi en kul grej. Vi ställde ut en stor burk med färgade gatkritor och uppmanade alla som ville att skicka/skriva en hälsning till sin mamma. Jag skrev så klart till dig. Eftersom du då fanns i norr så fick jag visa ett fotografi, efteråt.


Idag är det jag som är mamma och utan förväntningar möter jag dagen. Min familj brukar överraska men det känns ändå bäst att vara nollställd. Puss, kram och omtanke räcker långt för mig.

Så mamma, idag tänker jag extra mycket på dig, på våra likheter och olikheter. På allt du gav och allt du lärde ut. Jag lovar att duka med det finaste porslinet och vackraste glasen idag, till din ära. Du gjorde vardagen till fest, det var en av dina superkrafter!


Puss och kram mamma! Hälsa vår älskade pappa 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar